Βιβλίο Δασκάλου

 

    Διδακτικοί Σκοποί και Στόχοι ενότητας

α) Σκοπός:

Κατανόηση ότι ο άνθρωπος πρέπει να προστατεύει και όχι να καταστρέφει μανιωδώς τη φύση.

 

β) Στόχοι:

Οι μαθητές να μάθουν να:

1) Υπάρχουν

  • Να εκτιμούν τη φύση και να κατανοούν τις ευθύνες που έχουν απέναντι της

2) Συμβιώνουν

  • Να συνεργάζοται και να αποφασίζουν υπερ της προστασίας της φύσης να μην την βλέπουν εχθρικά αλλά ως πηγή ζωής

3) Γνωρίζουν

  • Να έχουν επίγνωση της χρησιμότητας της φύσης και να προλαμβάνουν οποιαδήποτε καταστροφή

4) Πράττουν

  • Να συμμετέχουν σε οργανώσεις προστασίας του περιβάλλοντος και των ζώων.
  • Να δείχνουν περισσότερο ενδιαφέρον για τη φύση γύρω τους και να μην απομυζούν μόνο αλλα να συνεισφέρουν στην συντηρηση της

5) Μετασχηματίζουν τον εαυτό τους και την κοινωνία

  • Να κινητοποιούν με δράσεις και με επιχειρήματα τους γύρω του
  • Να αναστοχάζονται

 

 

Μεθοδολογική προσέγγιση

 

    Στο μάθημα αυτό ο δάσκαλος πρέπει να συντονίσει μια συζήτηση, στη οποία αναμένεται να λάβουν μέρος όλοι οι μαθητές με όπλο τη χρήση του διαλόγου. Είναι απαραίτητη η χρήση φωτογραφικού -πολυμεσικού και έντυπου υλικού που θα παρουσιάζει με λεπτομέρειες και αναλυτικά όλα τα σημεία του θέματος μας.

 

 

Διάρθρωση κειμένου

 

 

    Το κεφάλαιο αυτό ξεκινά με την  ενεργοποίηση που οι μαθητές εισάγονται στο θέμα και αξιολογούνται απαντώντας βλέποντας ένα βίντεο. Στη συνέχεια, διαβάζουμε και διευρύνουμε τις γνώσεις μας με το  θεωρητικό πλαίσιο. Οι πρώτες 2 ασκήσεις στο τετράδιο του μαθητή βοηθούν στην εμπέδωση και κατανόηση του θέματος με συμπλήρωση λέξεων και σωστού-λάθους. Η τρίτη δραστηριότητα είναι ομαδική, πολυμεσική και περιλαμβάνει θεατρικό παιχνίδι. Ακόμη,  δοκιμάζεται και η φαντασία των παιδιών καθώς γράφουν το δικό τους παραμύθι. Στο τετράδιο εργασιών ακολουθούν εργασίες προβληματισμού και παρατήρησης. Οι μαθητές περιγράφουν και αναλύουν εικόνες, ζωγραφίζουν και μαθαίνουν διασκεδάζοντας με ευχάριστο τρόπο παίζοντας το ταμπού περιβάλλον. Αναλυτικότερα στην άσκηση ταμπού περιβάλλον οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες των 4 ατόμων και μοιράζονται οι κάρτες εναλλάξ οι ομάδες προσπαθούν να βρούν τη λέξη κλειδί σε κάθε κάρτα. Νικήτρια ομάδα είναι αυτή που θα καταφέρει να βρεί τις περισσότερες λέξεις . Τελική αξιολόγηση και τελικός έλεγχος των αποκτειθέντων γνώσεων γίνεται  στη συλλογιστική ανάδραση που εκεί οι μαθητές επιλύουν ενα πολυμεσικό παιχνίδι.

 

 

ΤΠΕ που θα χρησιμοποιήσουμε

 

 

Υπολογιστής, , διαδραστικός πίνακας, projector, χρήση εκπαιδευτικών προγραμμάτων στον υπολογιστή,